Boston

Fredag: Började jobba 8.00, de vanliga hjälpa till med frukosten osv. A och jag tog oss en tur till parken, va skönt att komma ut lite i det fina vädret. Jobbade tills 11.00, då blev det till att packa det sista inför resan till Lisa. 11.20 körde B mig till tågstationen och jag åkte in till NYC. Då skulle jag ta mig från Grand Central till Pennstation, jag hade i stort sett inte en aning om vägen dit men jag chansade på ett håll. Och efter halva vägen hörde jag en som pratade med en annan och hon sa att hon skulle till Pennstation, så jag följde efter henne. Men hon vek av åt ett håll som jag tyckte kändes helt fel, så jag lyssnade på min magkänsla och kom faktiskt rätt.  Väl på Pennstation skulle jag hitta bussen, men det fanns inga skyltar om vart bussarna gick från PANIK och jag hade inte sådär jättemycket tid på mig. Men efter att ha frågat ett par poliser kom jag äntligen till bussen. Efter ca 5 timmar var jag i Boston på south station, då skulle jag hitta en tunnelbana som gick till alewife, Lisa skulle hämta mig där. Efter några samtal med Lisa och en vakt så var det ordnat. När jag kom upp från subwayen stod Lisa och Desiree och väntade på mig:) Va jättekul att träffa er igen!
Vi bestämde oss för att gå ut och äta mat, det fick bli mexicanskt och det var gott. Jag var ganska trött efter resan så efter middagen åkte vi till Lisa och la oss.

Lördag: Sov till halv 9, sen hoppade jag in i duschen och efter det gjorde jag mig iordning. Vi åt en god frukost och sen bar det iväg till IKEA. Mmm va svenskt det kändes, jag kunde lika gärna ha varit i Karlstad. Vi gick igenom hela affären utan att köpa en sak, haha. Men sen har dom ju godisavdelningen på andra sidan kassan, där handlade vi istället haha. Sen delade Lisa och jag på en tallrik köttbullar och mos, moset var inte så gott skal och klumpar men köttbullarna smakade som de vi köper hemma i affären, helt okej med andra ord. Efter IKEA åkte vi hem till Lisa, tänkte vi skulle softa lite i solen. Men det var på tok för varmt ca 30 grader, så efter 5 minuter i solen var man genomblöt. Vi bestämde oss istället för att åka och shoppa, var på Walmart (tror det hette så) där köpte jag en Escada parfym för 200kr, billigt! Fick även en handkräm från Elisabeth Arden för 100kr, också jätte billigt. Sen kände Lisa och jag att vi nog behövde lite cheesecake, Desiree var duktigt och sa nej. Så vi åkte till The Cheesecake Factory, jag älskar det stället samtidigt som jag hatar det! Mmm var sååå gott, men usch va illa man mår efteråt. Man får ju alldeles för stora bitar till att börja med, och jag har inte den självdisciplinen så jag slutar äta när jag är mätt utan fortsätter för att det är så gott. Menmen iallafall så efter det åkte vi och handlade middagsmat, på menyn stod potatisgratäng, ugnsbakade grönsaker och grillat kött, gott. Åkte hem till Lisa och packade in maten i kylen, sen gick vi ut och la oss på gräset i nån timma.
Lisa och jag var som sagt mätta av cheesecaken ganska länge så vi började inte med maten förens typ 8, så vi åt vid 9 tror jag. Sen tog vi oss ett glasvin, trotilla chips, guaccumole (stavning?), vindruvor och satte oss ute och myste:) Det var jätte varmt vi satt liksom i linne och short tills klockan var 23.00, sommar!! När klockan var typ 23.30 kom det 2 tyskar som skulle vara med och se på film, men shit va trött jag var. Kunde liksom inte hålla ögonen öppna, Lisa och Desiree vara lika trötta dom. När filmen äntligen var slut gick vi och la oss, skönt.

Söndag: Tog mig en sovmorgon, gick inte upp förens 10 över 9 inte illa. Lisa och Desiree sov lite längre, så under tiden passade jag på att duscha. När även dom var uppe käkade vi frukost och gjorde oss redo för en ny dag. Vädret var mycket behagligare idag, det var varmt men man kunde iallafall vara ute. Vi packade in oss i bilen för att åka ner till Concord för att köpa pärlsocker, men den affären var stängd. Attans Lisa får köpa med det när hon kommer ner till mig!
Åkte istället till CVS, där köpte Lisa och Desiree solkräm det kommer behövas denna sommaren! Tillbaka till Lisa för att hämta min packing och sen åkte vi in till Boston. Blev inte så mycket mer än att gå gjort i Boston, jag hade ju min stora packning. ( Ni som känner mig kan ju tänka er hur mycket jag drog med mig för en helg, haha) Men det är kul att ha varit där iallafall:) När vi äntligen kom fram till tunnelbanan, skildes våra vägar jag tog röd och Lisa och Desiree tog grön. När jag kom till South station köpte jag mig en sallad och ett muffins, mums. Sen var det bara att vänta på att klockan skulle bli 17.30. Jag var där redan 16.00, men det är alltid skönt att ha gott om tid tycker jag. Och det lönade sig faktiskt, jag fick åka ca 10 minuter tidigare. Resan till NYC gick bra, och mycket snabbare än ditresan. Blev avsläppt vid Pennstationen och skulle till Grand Central, men denna gången tog jag subwayen och det gick hur smidigt som helst. När jag kom till Grand Central tänkte jag för mig själv vad jag har ändrat mig. Jag menar när jag bodde i Sverige tyckte jag det var läskigt att gå i Karlstad själv sent på kvällen och nu gick jag helt själv i en av världens största städer utan att känna den minsta oro, konstigt. Men iallafall så hade jag tur, behövde bara vänta ca 10 minuter på att tåget hem till Chappapua skulle gå.
Och när jag kom hem tjockade jag mig rejält, det fanns brownies, cheesecake och chocolate chunk cookies så jag frossade loss. Det var nämligen sista dagen det var tillåtet, på måndag börjar jag en diet som inte innehåller socker.
När jag hade grisat klart gick jag och la mig nöjd och belåten efter en super kul helg:) 

Take care byebye then. 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej tjejen!!!



Låter som du hade en bra helg:O)... Billigt med escadan och handkrämen är verkligen ett fynd, och den är attans bra... Då vet vi vart vi ska handla då:) Walmart pratar både Carina och Karin väldans gott om... Kul att träffa Lisa kan jag tro...Ha de bäst...Love You

2009-04-28 @ 22:01:03
Postat av: Anonym

Hej tjejen!!!



Låter som du hade en bra helg:O)... Billigt med escadan och handkrämen är verkligen ett fynd, och den är attans bra... Då vet vi vart vi ska handla då:) Walmart pratar både Carina och Karin väldans gott om... Kul att träffa Lisa kan jag tro...Ha de bäst...Love You

2009-04-28 @ 22:01:43
Postat av: Anna

Ja helgen var jättebra:) Ja där fyndade jag till det rejält! Hmm jag får försöka hitta ett Walmart här i närheten tills ni kommer då:) Love you 2

2009-04-29 @ 03:33:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0