Miami

Måndag: 8.30 satt vi alla i bilen redo för att åka till Miami:) Jag var så förväntansfull, jag menar det är ett ställe man drömmer om att åka till och jag var påväg dit:) Bilresan tog oss en knapp timme. Vi åkte till south beach, Aaaa det var helt underbart!! Jag måste åka dit igen! Men iallafall så började vi med att släppa av B, hon skulle klippa sig. Sen parkerade vi bilen och gick ner längst ocean st/rd (tror den hette nåt sånt.). Gick in i lite kläd/souvenirebutiker, men jag hittade inget intressant, Varit mycket sparsam denna resan. Gick förbi versace mansion, som numera är ett museum skulle mer än gärna bo där! Sen käkade vi lunch på ett jättemysigt cafe, men jag var tråkig och beställde en bagel. Jag menar det fanns ju så mycket annat gott på menyn, och bagels kan jag faktiskt äta varje dag även hemma i NY om jag vill. Menmen sånt som händer. När vi satt och åt kom B tillbaka, snygg som bara den i håret:) Och hon hade lyckats se ett hostels som hon tyckte vi skulle kolla in ifall jag fick för mig att åka dit på en weekend eller något liknande. Det såg faktiskt jätte fint och såg rent ut, och sen var det billigt ca 200kr natten. Hmm är bra sugen på att åka dit igen, men jag vill åka till så många ställen så det är svårt att välja. Men dom som jag väljer mellan är Hawaii, Miami, Mexico, Bahamas och Sverige, va tycker ni?:) Sen packade vi in oss i bilen och åkte tillbaka till Fort Lauderdales. Åkte till en bio och såg en 3D film om djur under vattnet, det var kul. Efter det var det beachen som gällde, hade den hetaste dagen idag. så tjejerna var riktigt sugna på att svalka sig, jag struntade i att bada. Satt i en solstol och njöt av värmen och att tittade på 2 lyckliga tjejer:) Åt lunch vid poolen, jag åt en jättegod toast med ost, skina och bacon. När vi hade lagt A och tjejerna låg och läste åkte jag och B ut en sväng. Gick i lite affärer och på vägen hem köpte vi med cheescake från cheesecake factory, Mmm så underbart goda. Jag tog en cheesecake med kakdeg och chocolate chips, tänkte att jag älskar allt det så ihop måste det ju bli magiskt, det var det också haha. Var jättekul att umgås med B själv lite, tror hon tyckte det var skönt att komma ut själv lite också. När vi kom tillbaka till hotellet hyrde vi en film och käkade våra cheesecakes:) Hyrde filmen Milk, OMG Sean Penn Spelar så himla bra förstår nu varför han vann best actor. Om du inte har problem med att se killar hångla och så, så rekomenderar jag denna filmen starkt! Har haft en jätte rolig dag idag, godnatt.

Take care byebye then.

Kommentarer
Postat av: Karin Karlsson

Tjena Anna!



Det där med vilket resmål att välja är mycket svårt , själv har jag alltid haft en dröm om Bahamas men jag tror säkert att de andra alternativen är lika bra & kanske bättre. Sverige är ju inte fel det heller ?? ;O)

Det lilla vi hann uppleva när vi var i Miami så tyckte jag att det var jättemysigt , skulle gärna åka dit för att utforska lite mera....

Angående sunglasses så är du defintivt värd dem , efter allt slit under dagarna, det behöver du inte ha ångest för.



Kram & Ha en bra dag på dej!

Karin

2009-04-08 @ 16:54:48
URL: http://annakarolinanilsson.blogg.se/
Postat av: Lilla

Åh va de låter härligt...Tja jag skulle definitivt åka till Hawaii...Fast miami låter väldigt nice...sen så har jag alltid velat åka till mexico...skulle förståss inte tycka bahamas är illa heller...Ja de va den hjälpen du fick av mig de:O) Jag tror att du kommer att komma på vart du vill när du är tillbaka efter denna tur:) Kramizar

2009-04-08 @ 23:55:27
Postat av: Anna

Ja Bahamas låter väl härligt, det som är bra är att Miami och Bahamas ligger nära så man kan bara ta en båt över. Då får jag ju åka til båda. Bestlutsångest till max! Ja men Lilla du var till väldigt stor hjälp hörru, haha;) kram på er

2009-04-09 @ 23:58:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0