Niagara fallen

Fredag: Jag gick upp vid sextiden av någon konstig anledning, skulle ju inte åka förens halv åtta. Men det är skönt att slippa stressa! Bussen var lite försenad så vi åkte från White Plains 8.30 och vi var framme i Kanada runt 17.00. Turen gick bra och fort antagligen för att jag sov 75% av resan, haha. Vi började med att gå upp till rummet för att bytta om till shorts, himlans varmt var det. Sen utforskade vi området lite, blev också en drink tillsammans med några andra aupairer. Efter det letade vi upp en spritaffär och köpte förkröks dricka och gick upp på rummet för att göra oss iording. Gick över till några andra tjejer och började dricka, sen blev det karokebar. Och vem går upp och sjunger en låt hon inte kan, jag såklart haha. Efter det gick vi på en bar som hette rumors, och där dansade vi halva natten. När vi hade dansat klart gick vi till ett diner och köpte asgod nachotallrik. Sen var det Godnatt.



Lördag:
Var vi uppe ganska tidigt för att ta en båttur, som tog en väldigt nära fallen. Och det gjorde den kändes som man stod i världens regnskur, men det var nog bra för bakfyllan tror jag. Vi gjorde inga fler attraktioner, lite synd tycker jag såhär i efterhand. Men vi gick runt och tog bilder av fallen från alla håll och kanter, alltid något. Dom var väldigt vackra och häftiga, verkligen en kul grej att ha sett. Vi gick även runt endel på stan och kollade souveniraffärer, vilker var de enda affärer de hade. Det var verkligen uppbyggt för turister, fattar inte hur någon skulle orka bo där på heltid. Anna och jag passade även på att snatta lite, kände att vi behövde en kick haha. Vi åt väldans god lunch också, jag åt Chili och Anna ugnsbakad pasta. Vi träffade en annan svensk aupair, som Anna faktiskt kände sen innan världen är liten ibland. Vi skulle såklart ut även idag, men innan vi började göra oss iording tog vi oss ett dopp i bubbelpoolen. Vilket var underbart efter en lång dag av mycket stående och gående. Efter det fixade vi oss iording och drog på förfest till några tyskar, sen drog Anna, Anja och jag vidare till Hard rock cafe. Men medelåldern var lite för hög där så vi hamnade på rumors även ikväll. Dansade ännu en natt och det blev nachotallrik återigen, fyllemat är ju underbart gott!




Söndag:
Ja må jag leva, ja må jag leva! Shit 20 år börjar minsann bli till åren nu. Kan ju säga som så att det inte kändes som det var min födelsedag till en början, satt på en buss 9-10 timmar. Men och andra sidan firade vi den dagen innan, men blir ju inte samma sak utan familjen. Fast när jag kom hem hade B bakat glasskakor till mig och så sjöng dom för mig. Fick paket också, ett presentkort på manikyr och predikyr och ett par örhängen dom är så söta. Fick paket från mamma och pappa också, en jättefin tunika/klänning tusen tack:) Var en väldigt känslosam dag, saknade alla där hemma otroligt mycket. Känns underbart att Glenn kommer snart! Men jag hade himlans tur Ace Ventura gick på TVn och till den filmen måste man ju skratta, så torkade tårarna och kände mig lite gladare. Sen somnade jag som en stock.

Take care byebye then.


Kommentarer
Postat av: Lilla

Hej!!



Förstår att du haft en kanonhelg...Vilken upplevelse de måste varit...Vi kommer ju ha en hejdundrandes fest för dig när du kommer hem, men förstår ju ändå att saknaden kommer sånna dagar...Själv sitter jag och kollar alla underbara kort du lagt ut, fick en stor Annalängtan så här sitter jag och gråter, men tycker att de är värt varenda tår för allt du får upppleva...Härligt du och glenn kommer ha det till helgen, ta vara på varenda stund;O)...Puss

2009-06-10 @ 23:42:03
Postat av: Moster Karin

Det verkar som att du har haft en helt otrolig upplevelse på din 20-årsdag. Kul att det blev lyckat! :O) Jodå vi tänkte alla lite till mans på dej här hemma i söndags den 7:e då din stora dag var. Klart att vi saknade den lilla jubilaren här hemma i Nordmarken men Ja må du leva uti hundrade år heter det ju så vi kommer att ta ikapp lite mera firande under åren tillsammans. :O)



Kram & Krya på Er i familjen

Mvh

Karin K

2009-06-11 @ 20:43:27
Postat av: Anna

Jo helgen var toppen:) Fest jo det hoppas jag;) Åh nu fick jag tårar i ögonen också, jag har blivit en sånn mjukis haha. Ja vi kommer ha det jättebra tror jag! Det är sant, förhoppningsvis fyller jag jämt igen:) Å då jävlar;) haha. Puss och Kram

2009-06-12 @ 00:52:56
Postat av: Moster Karin

Jag lovar vi kommer att ta igen det me råge!! :O)

Jag berättade för Morfar att du firade din 20-årsdag i Nigara och han blev mest överväldigad att du blev så "gammal" Hahaha ;O)



Puss & Kram & Krya på dej !

Karin & Mogge

2009-06-12 @ 16:26:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0