Underbar helg i NYC:)

Här kommer en försenad update på min underbara helg.
Jag tog tåget in till New York runt halv tolv så va inne runt halv ett. Då strossade jag runt ett tag, försökte hitta ett par skor men utan resultat. Plötsligt ringde mobilen, Aaaah ett svenskt mobilnummer Glenn hade landat och var påväg till hotellet. Så jag skuttade iväg med min packning för att leta upp hotellet, hade så klart inte skrivit ner adressen men efter att ha gått fel ett par tre gånger hittade jag det. Stod i lobbyn en stund och väntade lite nervöst på att Glenn skulle komma ner och hämta mig. Och oj vad glad jag blev när jag såg han, släppte allt och sprang och kramade om han. Vi gick direkt ut och köpte lite öl, när vi kom tillbaka satt Lisa och Desiree i trappen och väntade på oss. Jättekul att träffa dem igen också! Allihopa åkte vi upp till rummet och där fick jag mitt livs överraskning, där satt Jimmie och väntade. Önskar att nån hade filmat min reaktion, haha. Var så skönt att se han igen, har saknat han. När vi hade fixat iordning oss åkte vi ner till Battery Park för att fira midsommar, kom dock väldigt sent var bara en halvtimmas firande kvar. Blev lite strul med att hitta vägen dit och så. Men fredags kvällen blev lugn pojkarna var en aning slitna efter resan. Glenn, Jimmie och jag började lördagen med att leta upp ett nytt hotell, det vi hade var fullbokat. Vi fick ett riktigt fint hotell andra natten, med mycket bra läge! Det blev också en del shopping under lördagen, iallafall för oss tjejer. Glenn och Jimmie hängde istället i nån bar. Senare runt sju, åtta gick vi ut för att käka middag på nåt mexikanskt ställe som låg nära hotellet, men det var ingen höjdare smakade som något fryst de bara hade värmt upp. Efter det köpte vi med oss lite dricka och gick upp på rummet för att förfesta. Vi pratade, skrattade och hade det jätte trevligt. Senare under kvällen gick vi till Hard Rock Cafe, och tog några drinkar. Sen hade vi tänkt gå på nån club men jag kom inte in så istället åkte vi tillbaka till hotellet och sov. Under söndagen blev det mycket gående, vi promenerade uppåt mot Central Park och gick igenom den och tillbaka ner. Man bränner nog endel när man är i stan för shit va man går. Vid tre tiden tog vi farväl till Lisa och Desiree, och satte oss på tåget hem till mig. Då var pojkarna minsann lite nervösa tror jag, haha. Men mötet med familjen gick så bra så:) På kvällen tog jag med dem till The Cheesecake Factory, och tror dom gillade det med. Fast jag menar vem gillar det inte liksom? Då måste det vara något fel!  Efter det blev det hem och sova. På måndag morgon åkte vi till Mt kisco diner och åt frukost, sen åkte vi runt och tittade på sjukt stora hus som finns här. Blev en kaffe på starbucks också, innan det var dax att följa dem till tåget och säga hejdå. Va inte alls kul, mycket roligare när dom kom! Men så är det ju, glenn kommer ju faktiskt tillbaks om 4 månader också.:) Jimmie får jag ju inte se på 7-8 månader då:( Men det finns ju skype iaf.
Men jag sammanfattar helgen som helt fantastisk, en av dem roligaste i mitt liv:D Tack för att ni var en del av den!


Hela gänget:)

Take care byebye then


Kommentarer
Postat av: Moster Karin

Hej Stompa!

Ja förstår att det måste blivit helt kaos när du fick se grabbarna igen.Kul att de tog sig en tur till dej och att det blev så lyckat! Låter som att Ni har haft en helt underbar helg tillsammans.

Här är det tropisk värme nu , man har fullt upp på kvällarna att försöka få in lite frisk syre i huset innan man går och lägger sig. Men det är fortfarande myyycket bättre än äcklig vinter med snö & is! Märk väl....! Hehe ;O)

Nu måste jag gå och kolla på Sommar med Leila...

Ha det så bra & Sköt om dej

Kram

Karin

2009-06-30 @ 20:56:09
Postat av: Mamma

Jag hade verkligen velat vara en fluga i taket när du kom upp till hotellrummet och fick se Jimmie. Roligt att läsa om er lyckade helg.

Kram på dig H/Mamma

2009-07-03 @ 20:25:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0