090302

Måndag: Idag när jag tittade ut genom fönstret låg de ca 15cm snö på backen, och mer kom det!
Men jag och A trotsade ovädret och tog en 40 minuters promenad, så skönt att få frisk luft. B var helt chockad att jag skulle gå ut när det snöade, men hon tyckte såklart det var jätte bra. Deras förra aupair gillade visst inte att vara ute, och skulle absolut inte ha gått ut om det snöade eller var kallt. De skulle inte jag heller ha gjort i Sverige, vet inte vad som har hänt jag måste bara ut och gå en gång per dag oavsett väder. En bra måste tycker jag!
Eftersom det snöade igår hade tjejerna snowday, de var lediga från skolan pågrund av snön. I Sverige skulle man aldrig få ledigt från skolan för att det har kommit 15 cm snö. Men dom är ju helt underbara så det var bara kul att ha dem hemma. Men jag känner att jag har alldeles för lite tid med dem, jag är liksom bara med A. Tjejerna frågar hela tiden om jag vill vara med och se på det programet eller den filmen, och det vill jag ju oftast jätte gärna. Men det går ju inte för jag har A. Så jag får nog ge tjejerna lite av min lediga tid!
G,B,W och T åkte ut och åt lunch, jag och A stannade hemma. Men dom köpte såklart med mat hem till oss. De var pizza, Mmm den är faktist jätte god här!
Till middag blev de halv rå fisk, de va faktiskt helt okej låter väldigt äckligt dock! och linser herregud jag äter saker här som jag aldrig skulle komma på tanken att ens smaka på hemma. Det är nog nyttigt för mig det här, haha.
Jag slutade 7, då gick jag till mitt rum och sätte på en film. Sen ringde Lisa vi satt och räknade mynt ihop, haha.
Den förra aupairen lämnade alla sina mynt i  en låda här, shit det var ganska mycket pengar ca 650kr, men jag klagar inte. Men jag hittade lite mer saker i lådan som en joint tillexempel, slängde den så får hoppas att dom inte kollar soperna, för jag vill inte ha skulden för att ha rökt på när jag är oskyldig!
Vi pratade i drygt 2 timmar, det är som på den gamla goda tiden Lisa:)
Kom inte i säng förrens halv 1, då tänkte jag på er där hemma som snart skulle

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0