090313

Fredag: Vet ni vad jag har upptäckt? Det är andra gången det är fredag den 13 sen jag flyttade till USA, och jag har bara varit här i en dryg månad. Det måste vara väldigt ovanligt att det sker så tätt, eller?
I natt sov jag väldigt dåligt, vaknade med andan i halsen flera gånger och det kändes som det var något i rummet, men jag inbillade mig nog bara. Trots dåligt med sömn var jag riktigt pigg imorse, och jag kände mig glad och optimistisk:)
Kanske var det för att jag skull få lön, eller kanske för att det var riktigt soligt och vårigt ute. Kan ju också ha varit både och:) Jag började dagen med att följa T och W till bussen, A var förstås också med. Vid busstopet stod en annan aupair, hon är från Tyskland. Så jag frågade om hon ville följa med mig och A ut och gå, det tyckte hon lät som en bra idé. Det var trevligt med någon att prata med, eller jag brukar ju prata med A när vi går men han har inte så stort ordförråd än. Så svaren är lite si och så. Efter promenaden var jag och A ute på gräset och lekte, tränade på att gå i upp och nedförsbacke, det är inte det lättaste i början. Klockan 12.00 gick jag av mitt första pass, satt vid datorn till klockan blev 13.00. Btw gud va älskar min dator:) Sen åkte jag till postkontoret och skickade Caspers present, hoppas den kommer fram välbehållen. Och det blev inte så dyrt som jag hade räcknat med, kosta ca 150kr. Sen fick det bli en sväng till Target, var tvungen att hitta en present till George. (B systerson) Sen köpte jag grattiskort till Brenda, George och Janine (B syster). Det är kalas här på söndag för dem, så jag kände att jag ville ge dem något litet. Köpte en film till G, men jag hittade inte något till J funderar på blommor, tror ni det är en bra idé?

Började jobba klockan 17.00 igen, då var det dax för A att äta middag. Sen lekte vi tills klockan var 18.00, då var det dax för middag igen då även för mig, G, B, T. (W sover hos en kompis inatt). Efter middan åkte G, B och T på bio, mysigt för T att få vara själv med sina föräldrar. Jag badade A sen var klockan 19.00, vilket betyder läggdax. När A hade somnat städade jag köket, B sa att jag inte skulle göra det. Men jag skulle inte villa komma hem vid 21.30 och ställa mig och diska det första jag gör. Och hon blev väldigt glad att jag hade gjort de:) Pratade med Lilla på skype en sväng med, men hon var ute hos farmor och där är mottagningen lika med noll så var lite svårt att höra vad hon sa. Men det var kul att se henne iallafall:)
Imorn börjar jag inte förens 15.00, så jag ska ta mig en rejäl sovmorgon det måste jag vara värd nu, haha.
Nu ska jag kila ut i köket och äta lite kvällsmat, sen får det bli en film:)

Take care byebye then

Kommentarer
Postat av: Karin Karlsson

Morron Fröken!



Jag tycker att du verkar att sköta dej bra ! :O) Jag förstår mycke väl att Brenda är nöjd med Dej.

Blommor funkar alltid men du kanske ska kolla med Brenda så inte Janine är allergisk el så , det är nog det enda som skulle kunna ställa till det'

Kram på dej

Mvh

Din Stolta Moster

2009-03-14 @ 10:03:35
URL: http://annakarolinanilsson.blogg.se/
Postat av: Anna

Ja tror jag får satsa på blommor:)

Måste bara hitta en affär sånt i..

Kram

2009-03-15 @ 14:14:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0