Old Navy

Lördag: Idag hade jag kunnat haft en rejäl sovmorgon, men vaknade 8.30. Gjorde mina situps och sen tog jag mig en timmes promenad , vädret var jätte skönt, hade bara tshirt:) Åkte till Target också, skulle köpa en väska till datorn men glömde shoppinglistan i bilen så glömde såklart att köpa en dataväskan. Så typiskt mig, får ta mig en tur dit igen på tisdag. Men fick med massa annat som inte stod på listan, konstigt det där...
Började jobba 16.30, W var på födelsedagskalas så det var bara T, A och jag hemma. Jag lagade smörstekt pasta, fast jag åt bara broccoli, duktigt då! Men vi bakade kakor, och om jag säger som så att jag åt ju fler än vad som borde vara lagligt. Plötsligt kände jag mig inte så duktig, Och  A höll på att skrämma livet ur mig, han ramla nerför ett par trappsteg. Gud vad rädd jag blev! Men det gick bra som tur var! Han är så snabb och jag var säker på att grinden var stängd, men det är 2 tjejer i detta huset som ganska ofta glömmer att stänga den. Men jag hade iallafall världens noja resten av kvällen och var uppe och kollade till han typ 2 gånger i halvtimmen. Ringde ju såklart föräldrarna men som tur var blev dom inte arga på mig, B sa att det kunde lika gärna ha hänt när dom passade han, men man får ju ändå dåligt samvete när sånt händer. Jag och T tittade iallafall på nickelodeon kids choice awards, det var jätte kul att ha lite ensam tid med T. Hon är en sån härlig tjej, och lika killtokig som mig. haha När jag påpekade att hon var killtokig sa hon det är ju inte konstigt, jag har ju dig som förebild, haha. När hon hade lagt sig började jag titta på Narnia, men orkade inte titta klart var helt slut. Men denna kvällen var jätte kul förutom att A ramlade. Jag fick paket hemifrån också:) I paketet var det 3 träningsfilmer, smala sussie, påfyllning till mobilen, lite svenskt godis och ett brev. Tack så jätte mycket mamma!

Söndag: LEDIG!!! Mmm men uppe halv 9 ändå och tränade, situps och sen en timmes promenad och sen situps igen.
Efter det behövde jag en dusch och lite frukost. B skulle in med en utav bilarna på service och sen skulle hon ta med tjejerna till Old Navy, så jag följde också med. Hade ändå inget att göra och sen behövde jag lite shorts till Florida.
Shorts hittade jag inte men en pyjamas i fleece, precis vad jag behövde dessutom kostade den bara 5 dollar som hittat.
När vi kom hem käkade jag lite linser och ett knäckebröd till lunch sen tittade jag klart på Narnia. När den var slut tittade jag på Narnia 2, mycket bra filmer tycker jag! Till middag beställde vi kinamat, mmm den är hundra gånger godare här än hemma i Sverige. Tror jag skulle kunna leva på det resten av mitt liv. Som btw inte kommer bli så långt om jag fortsätter med mitt kakätande, haha. Men nu har jag en plan, mitt sötsug är ju som värst på kvällen efter middagen så framöver ska jag borsta tänderna direkt efter middan. Hela köret alltså borstning, tandtråd, munskölj jag är ju lat så kommer inte vilja göra allt det igen så då kommer jag inte äta något mer. Smart va? haha Tyckte jag var jätte fiffig när jag kom på de, haha. Så imorn börjar jag återigen mitt nya liv utan sötsaker, önska mig lycka till det kommer nog behövas!
Nu ska jag ta kvällen, godnatt

Take care byebye then.

Kommentarer
Postat av: Karin Karlsson

Hej Dördi!



Hoppas att allt ä bra med dej , det verkar ju så iallafall ;O) . Här är allt bra förutom att det är storm ute och grått....nästan som en sån kulen höstdag, man blir lite rädd att han där uppe har fått alzeimers och glömt bort att vi ska vår & sommar åxå..hehe

Idag har dagen bara flugit iväg , vi ska ha styrelsemöte på jobbet i morron & då ligger lotten på mej att fixa & dona & pynta & tänka på det mesta både med trivsel,service åså. Det passar mej ypperligt men det är ju så kul så man nästan glömmer bort tid & rum :O)

Har tänkt att skämma bort dem lite extra imorron med att ta med mina hembakta bullar & bjuda dem på , får väl se om man kan få dem på fall så man kanske kan få ha jobbet kvar,,,haha (Fanns ju en liten baktanke där..hehe)

I Årjäng händer det inte mycket så du verkar inte missa nått faktiskt. Norlandia hotell heter snart Best Western ..det är nog det enda som har hänt..tror jag. Nu laddar man bara för Ullared med förebyggande varma fotbad,kolhydratrik kost & är noga med sömnen resten av veckan...så bär det iväg på lördag. Det ska bli jättekul att åka med Laila,Lena & Lilla :O) Hoppas man fyndar nått riktigt extra....bara sådär lagom förståss så man har lite kulor kvar när vi ska hälsa på dej i Amerika :O) I kväll ska jag göra negerbollar som jag ska ta me till jobbet , annars blir det nog inte så mycket mera.



Ha det riktigt bra nu & Sköt om dej

Kram & Hälsa Brenda så gott från oss

// Karin

2009-03-30 @ 17:56:35
URL: http://annakarolinanilsson.blogg.se/
Postat av: Emelie

det var inte bra att han ramla, men tur att det gick bra! det ligger kanske något i det T sa;)

karam veronica håkan emelie & alva

2009-03-31 @ 20:09:20
Postat av: Anna

Karin: Ja men det lät som ett uppdrag som passade dig bra:) Ååh Ullared det blir nog kul, ni får väl dricka lite vin för mig också då;) Ja ni får inte förhandla er, för nu måste ni komma hit sörru, haha:) Ha det bäst kramkram



Emelie: Nej det var inte bra, men det är ju sånt som händer ibland. Haha det tror ni;) Ja vem vet, haha. Kramkram

2009-04-01 @ 03:29:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0