New York City, I love it

Lördag: Lisa, Desiree och Otto kom hit vid 12.00 och hämtade mig. Vi åkte ner till tågstationen och satte oss på tåget till New York City. Helt underbart att jag bara bor 45 minuter från världens underbaraste stad:) Denna dagen blev det sjukt mycket gående, tror seriöst inte jag har gått så mycket någonsin! Jag hade sååå ont i mina fötter!!
Va gjorde vi då? Jo vi tog subwayen ner till 23St, sen promenrade vi hela vägen ner dit färjorna går. Det vill säga så långt ner det går att komma. Men vi tog ju lite omvägar och så tillexmpel så gick vi halva Brooklyn Bridge, (jag vägrade gå hela) haha. Sen var vi och kollade vid ground zero, där Wolrd trade center stod. Vi tog färjan över till Staten Island, så vi kom riktigt nära statue of liberty. Men jag lyckades inte få någon super bra bild för det var mörkt ute. När vi kom tillbaka efter båt turen tog vi subwayen upp mot hostlet vi skulle sova på. Hoppade in på en affär och köpte dricka och chips. Sen letade vi rätt på hostlet. Men jag hade ju ingen säng skulle dela med Lisa. så jag stod och gömde mig bakom Lisa, och dom såg mig inte, Yes tänkte jag!  Vi gick upp på rummet och somnade ganska fort trots sjukt obekväma sängar. Men klockan halv ett blir vi väckta av en securita vakt, som tror att det är någon i rummet som inte ska vara där. Jag bara oh shit vart ska jag ta vägen nu då? Jag gömde mig under täcket, haha. Och dom såg mig inte, haha. Men det kom fram att dom inte var ute efter mig, rummet hade blivit dubbelbokat. Så vi fick packa ihop våra saker och byta rum, men det var bra för vi fick ett sexbädds rum för oss själva. så Lisa slapp trängas med mig.

Söndag: Vaknade 8.30 väldigt stel i kroppen efter allt gående och sängarna var ju inte dirket bekväma heller, som sagt!
Gjorde oss iordning och gick ut för att köpa frukost. Blev en baugette på Subway och en hot chocolate på Starbucks. Sen letade vi upp Central Park och satte oss på en bänk och åt frukost. Sen blev det ju såklart en promenad i Central park, men inte en lång för jag och Lisa ville gå i affärer. Vi började med midtown, där finns det mycket exklusiva affärer och jag har bestämt mig för att bo där nån gång! Hittade en Disney affär på 5Av, gud va mycket fina saker det fanns där!
Har köpt födelsedags present till Casper idag också, så nu i veckan blir det att försöka skicka iväg den:)
Sen drog vi oss neråt mot SOHO, och jag lyckades hitta en Björn Borg affär. Haha jag höll på att dö när jag såg den, typ Aaaaa en Björn Borg affär sen sprang jag dit. Jag var helt säker på att det inte fanns Björn Borg här, men jag är glad att jag hade fel! Har köpt mig två tunikor idag, en grå och en "barna i bullerbyn rutig" jätte nöjd med dem:)
Sen var jag inne på Bloomingdale´s och köpte födelsedags present till B. Köpte 2 ögonskuggor, får hoppas hon blir glad:) Var inne på favvo affären Yellow Rat Bastard med, och hittade en till skit fin FOX tröja men får köpa den nästa gång jag åker till stan kostade ca 600kr, och jag känner att jag är lite fattig efter datorköpet.
Vi tog tåget tillbaka till Chappaqua vid 18.00, alla var mycket trötta och nöjda med sina inköp:)
Och ont i fötterna hade vi,  har gått ca 50 000 steg dom här två dagarna, kan vara därför haha.
Nu ska jag hoppa in i duschen sen ska jag lägga mig och se på film!:)





Take care byebye then.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0