The Cheesecake factory!

Fredag: Idag har jag bara jobbat 6 timmar 9-15, de var skönt! Gjorde inte sådär jätte mycket, gick en kort promenad och sen lekte jag utomhus med A tills det var dax att sova middag. Medans han sov tittade W och jag på Harry Potter Fyra, den var riktigt bra. Nu måste jag bara hinna se feman också innan sexan kommer ut. Jag fick paket idag också:) En jättefin klänning utav Tina, Johan, Ängla och Nellie, tusentack gillade den jättemycket! När jag slutade satte jag mig vid datorn och ringde hem. Där hade dom någon sorts spakväll, med ansiktmask och etc. Skulle jag också behöva ha!
Efter det började jag göra mig iordning inför middag på Cheesecake Factory:) Det var Amanda, Trine, Carine, Cecilia och jag som skulle dit, hade även tänkt gå på änglar och demoner efteråt. Men vi hann tyvärr inte, fast och andra sidan så kommer den spelas ett bra tag till så vi hinner. Maten var jättegod, tror jag talar för alla när jag säger det. Jag åt en megastor burrito, klarade bara få i mig hälften. Vilket var bra, för nu har jag ju lunch till imorn:) Sen till efterrätt åt jag en choklad/cheesecake, helt fantastisk! Men usch fy och blää va mätta vi blev, sådär så det känns som man ska spy ni vet.
Tänk om man någon gång kunde lära sig att äta lagom! 
Nu ska jag hoppa i säng och imorn är det ingen klocka som ringer, GUD SÅ SKÖNT!!!



Take care byebye then. 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Halloj på dej!



Det där med cheesecake , har jag missat i USA....får nog testa det när vi är över. Jag gillar ju faktiskt det :O)

Idag gör jag egen Apelsindricka , om du vill kan du få receptet ? Kanske kan va kul att göra med barnen en regnig dag ...

Kram & Ha en bra dag!

Mvh

Karin K

2009-05-16 @ 11:10:04
Postat av: Anna

Hur kan du ha missat de?? Det är ju överallt, det måste vi verkligen göra. Ja men det kan jag ta:)

Kramkram

2009-05-17 @ 05:28:06
Postat av: Anonym

Här kommer det utlovade receptet ..



Apelsindricka

5st Apelsiner

2st Citroner

20g Citronsyra (ca 5tsk)

1kg Socker (Jag brukar dra bort ca 2dl)

1l Kokande Vatten

1/2tsk Atamonpulver (Konserveringsmedel) Behövs egentligen inte om man fryser ner saften i små förp & tar upp efter hand.



Frukterna tvättas noggrant med varmt vatten och torkas av ordentligt. Riv av det yttersta av citronerna på ett fint rivjärn.

(Så lite av det vita som möjligt , det kan bli beskt om det kommer med för mycket)

Pressa alla frukterna i en skål och lägg i skal,saft,socker & citronsyra. Häll över det kokande vattnet och ha i ev. Atamon.

Rör om så att sockret löser sig.

Täck över skålen och låt stå ett dygn , sila sedan av och töm upp på flaskor. Det står att man ska vänta tills dagen därefter och korka flaskorna men det tror jag inte har någon betydelse.

Späd med friskt vatten eller bubbelvatten till önskad styrka.



Man kan egentligen variera detta med alla sorters citrusfrukter ,sista gången hade jag i lite lime.



Saften står sig ju inte så länge så jag rekommenderar att frysa ner den och ta upp eftersom istället.



Hoppas att jag har fått med allt nu , annars får du höra av dej så ska jag hjälpa till :O)



Kram & Lycka till

/ Karin K



2009-05-17 @ 11:35:52
Postat av: Anonym

Du vet jag äter ju inte så mycket efterrätter & tårtor , så jag har nog bara testat olika glass-sorter...och de är goa de mä! :O)



Kram på dej

/Karin K

2009-05-17 @ 16:26:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0