En underbar helg:)

Lördag: gick jag upp sjukt tidigt! 6 hade jag ställt klockan på, vet inte riktigt varför. Jag skulle ju med tåget in till stan men det gick ju inte förens kvart i nio. Så typiskt mig, men jag slapp stressa iallafall. I  veckan träffade jag ju en svensk tjej som läser samma kurs som jag, och dessutom så bor vi i närheten av varandra. Så vi bestämde att vi skulle mötas inne på Grand Central och ta följe till kursen. Denna gången skulle vi på ett museum som heter, Metropolitan museum of art.
Där fick vi se på målningar av landskap, som vi sedan noggrant skulle granska. Anna och jag valde en jättefin tavla av Frederic Edwin Church, som heter The heart of the Andes. Jag har verkligen fått en annan syn på konst och liknande sen jag kom hit, jag uppskattar det verkligen nu. Och det tycker jag känns jättekul för det finns verkligen mycket sådana ting att utforska här. Jag trodde ju att denna kursen skulle bli jätte slapp och skön, men där hade jag fel! Denna lektionen fick vi mycket som skulle vara klart tills nästa class. Men Anna och jag fick göra det ihop, och det känns väldigt skönt. Blir som lättare om man är två. När lektionen var slut promenarade Anna och jag neröver mot midd/downtown. Jag skulle ner till 22th för ett möte med min frisör och Anna skulle till Grand Central för att möta upp Trine. Mötet gick bra, vi diskuterade vad vi skulle hitta på med mitt hår. Jag är inte helt säker på vad vi bestämde, haha det får bli en överraskning. När jag var klar med det ringde jag Anna och Trine och möte dem uppe i middtown. Vi strossade runt lite i affärer innan det var dax att möta upp en tjej som heter Cecilia. När vi hittade henne bestämde vi oss för att käka lite middag, det fick bli mexikanskt, mycket gott. Och jag fuskade med dieten eller man kan säga att jag slutade med dieten, haha. Först åt jag tacobröd och sen gick vi till starbucks och där åt jag en kaka, men jag måste säga att jag är stolt att jag klarade det så länge som jag gjorde. Efter fikan började vi vandra mot time square, där skulle vi på fest hos några svenska killar som Anna och Trine känner. Men det var väldigt varmt och klibbigt igår så det första vi gjorde när vi kom dit var att springa upp till deras sovrum och byta om, bättra på sminket osv. Sen gick vi ner och joinade festen:) Tror att vi allihopa hade en kanon kväll:) Det var så kul att komma ut och träffa folk i min ålder som pratade svenska och klär sig fint, haha.
Det enda som kändes lite tråkigt igår var att vi var tvunga att ta 2 tåget hem, annars hade vi blivit tvunga att stanna i stan hela natten och det ville vi inte. Men vi hade det jättekul på tåget hem med, haha lekte lite lekar och så. Trine och jag åkte hem till mig och sov och Anna och Cecilia hem till Anna. Tack för en superkul kväll tjejer, det får vi göra om:)

Söndag: Vaknade vid halv åtta, då kom det ett barn inspringades i mitt rum för att hämta en morsdagspresent som låg gömd under min säng. Men vi somnade om och gick upp runt halv tio. då tog både Trine och jag tog en snabb dusch, och gjorde oss iordning för ännu en dag inne i den underbara staden. Idag tänkte vi ta en chansning, dom spelar ju in Filip och Fredrik här nu. Och även om man inte har biljett så kan man ha en chans att komma in och få vara med i publiken. Vi hade dock inte den turen idag, men vi lyckades få biljetter till nästa söndag:) Så då får ni allt titta, kanske att jag blir med på tv, hihi. Resten av dagen har vi bara strossat runt, ätit god mat och bara njutit! Har verkligen varit en toppen dag eller en toppen helg:) Men nu måste jag natta kudden, man blir ju väldigt trött när man har så mycket kul.

Take care byebye then.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Anna!



Det är så kul att Ni har blivit ett litet gäng som kan umgås , det blir ju lite lättare då. Man kan hitta på saker & ha kul tillsammans.

Mormors kalas verkade som att det blev lyckat och hon var i allafall jättenöjd.

Kul åxå att du börjar att gilla konst , det finns säkert jättemycket fint där borta,,,,& här med förresten ....bara man fick tummen ur att åka iväg men det är roligare om man har med sig nån då tycker jag.



Ha en fin & Go dag

Kram

Karin & Mogge & Knasen

2009-05-11 @ 17:27:52
Postat av: Lilla

Hejsan!!



Instämmer med Karin... Kul med nån mer som gillar konst, tänk på alla turer vi ska ta när du kommit hem, ska köra runt på karin denna sommar så vi lär oss ordentligt...haha...kul med alla vänner du hittar också:O)...ha de bäst KRAMISSS

2009-05-11 @ 23:32:50
Postat av: Lilla

Hej igen!!



Kommer definitivt att sitta klistrad framför teven på sönda; har ju väntat som attan på detta tillfälle:)Även om ja inte ser dig så vet ja ju att du sitter där nån stans;O) puss&kram

2009-05-11 @ 23:38:11
Postat av: Anna

Ja känns jättekul att ha träffat fler vänner:)

Va bra att kalaset blev lyckat, men det visste jag ju att det skulle bli:) Ja men det får bli en konst roadtrip, haha. Ja det får du göra då vet du, detta kan ju bli mitt genombrott, haha;) kramkram

2009-05-12 @ 03:11:06
Postat av: Anonym

Ja vi får vara lite kulturella vettu ! ;O)

Halloj där , om du du kommer i kamera siktet så skrik .....Hej Mosterrrr Kaaaarin ...hehe :O)

Kram & Ha det så bra du bara kan,,,,tänker på dej

Mvh

Karin

2009-05-12 @ 21:14:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0